Nové RPG Obsidianu - Outer Worlds & Avowed

souhrn detailů o hratelnosti a světě


Sci-fi post-apo ARPG z FP pohledu jménem Outer Worlds je jednou z nejvíce očekávaných her podzimu 2019, a to z dobrého důvodu. Má ho na svědomí tým Obsidian Entertainment, jedná se o novou značku, různými prvky se inspirovalo u populárního Falloutu New Vegas a stojí za ním uznávaní tvůrci Falloutu Leonard Boyarsky a Tim Cain. Vybraní zahraniční novináři si mohli hru zahrát dopředu a podělili se s námi o své postřehy, takže... tady je přináším v češtině. (Outer Worlds vychází 25. října)

Outer Worlds - detaily o hratelnosti

- Tři druhy střeliva - lehké, těžké a energetické náboje
- Potvrzeny tři různé zbraně - odstřelovací puška s dalekohledem, laserová Gatlingova puška a těžká pistole.
- Jedním tlačítkem lze okamžitě použít pohotovostní zdravotní inhalátor, pokud pro něj máte potřebné předměty. Nefunguje to jako okamžité doléčení zranění, ale doléčí to pomalu během několika sekund.
- Na obrazovce vybavení lze jedním tlačítkem porovnávat zbraně s tou aktuálně používanou.
- Společníci mají vlastní inventář, takže u nich můžete leccos skladovat, nebo předměty měnit mezi nimi.
- Jedním tlačítkem lze přikazovat společníkům, aby použili své schopností. Oni je pak automaticky použijí na nejbližšího nepřítele.
- Při každém postupu na vyšší úroveň získáte další bod, který lze investovat do perků (talentů).
- Rychlé cestování tu nechybí - funguje mezi všemi městy a hlavními lokacemi, které jste již dříve navštívili.
- Taktická dilatace času umožňuje výrazně zpomalit čas a pečlivěji zamířit. Je to něco jako VATS z Falloutu 3, ale s manuálním zaměřením. Dobíjí se velmi rychle, zejména pokud investujete do perků, které jsou s tím spjaté.
- Ve městě můžete ukrást prakticky cokoli, ale buďte opatrní, aby vás nechytili.
- S pomocí schopnosti/vlastnosti Charm (Charisma/Šarm) přesvědčíte NPC, aby vám uvěřily. Někdy tím např. získáte quest, který byste jinak zřejmě nedostali. Hra má ale také schopnosti Přesvědčování (Persuade) nebo Lhaní (Lie).
- Při každém využití sociálních schopností jako Charisma (Charm), Přesvědčování (Persuade) nebo Lhaní (Lie) obdržíte nějaké zkušenosti.
- Někteří nepřátelé mají zjevná slabá místa, např. Mantisaurští vojáci mají na břiše zářící zelený hrbolek.
- Stejně jako v sérii Fallout někdy zabití nepřátelé vybuchnou a části jejich těl odletí do okolí.
- Kromě obchodů existují prodejní automaty, kde se také dají nakupovat nové předměty, zbroje, munice ap.
- Mnoho zbraní na blízko disponuje speciálními účinky. Například plazmová bruska/řezač (Plasma Cutter) dokáže nepřátele popálit.
- Střelnými zbraněmi (na dálku) se dá bojovat i zblízka, ale ve srovnání se zbraněmi na blízko to protivníkovi téměř nijak neublíží.
- Zbraně mají velmi dobře zpracované zvuky, takže má člověk pocit, že jsou opravdu těžké a pádné, dokonce i laserové zbraně.
- Narazíte na zmenšovací střelnou zbraň (shrink gun), která nepřítele postupně zmenšuje, takže jsou slabší a snáze je zabijete.
- Ponky (pracovní stoly) slouží k úpravě zbraní nebo nasazení modifikací (mods). Tím se zvyšuje síla zásahu zbraní na úkor bitů (elektronické platidlo). Např. do pistole se dá vložit modifikace na střílení kyselinových střel (acid rounds), které po zásahu pomalu ubírají zdraví.
- Zkušenosti obdržíte i za objevení nových věcí, včetně např. objevu prodejního automatu.
- Páčení zámků se provádí automaticky, není tam žádná minihra. Záleží jen na vaší dovednosti v Páčení zámků.
- Pohybovat se v některých oblastech je životu nebezpečné. Např. narazíte na místa s obřími jezírky bublající kyseliny, které nepříjemně pošramotí každého, kdo tamtudy prochází.


Outer Worlds - svět a úkoly

- Monarch je jen jedna planeta, kterou ve hře navštívíte. Nepovedla se tam teraformace, takže je posetá skalními útvary a geologickými zlomy.
- Planeta Monarch má zřejmě 4 hlavní města; Cascadia, Fallbrook, Amber Heights a Stellar Bay.
- Dvě města, Fallbrook a Stellar Bay, vypadala poněkud vesnicky, rustikálně. Samozřejmě vše laděné do sci-fi, ale stále z toho bylo cítit takové to retro sci-fi z 50. let.
- Na každou korporaci, která ovládá nějakou kolonii, dohlíží zvláštní rada (board). Tito lidé nepředstavují nějakou prvoplánovou karikaturu zla, ale v příběhu poznáte jejich pohnutky a názory, ať už s nimi budete nebo nebudete souhlasit. Každá NPC má mít nějakou osobnost. - Narazíte i na přímočaré úkoly, kdy máte někoho zabít, ale vždy se dozvíte proč. Vývojáři k tomu dodávají, že jejich svět je hodně šedivý, dobrá strana není zcela dobrá a špatná strana není zcela špatná. Jde o různé individuální motivace. - Cystipigs jsou geneticky modifikované zvířata, kterým vyrůstá okolo krku takový "nádor" plný masa, který přirozeně shazují jako kůži, takže lidé je prodávají jako "dlouhodobě udržitelnou výrobnu masa". Podobné humorně laděné věci vyvažují vážné stránky příběhu. - Na načítacích obrazovkách se zobrazuje herní lore, velká spousta lore. Od obrázků anatomie mimozemských tvorů až po plakáty na fiktivní filmy ve vesmíru.
- V herním světě se nachází spousta terminálů, kde můžete hledat vodítka a různé informace o místech a postavách, podobně jako ve Falloutu.
- Společníci často komentují místa nebo objekty, kde se nacházíte. Takže např. při vstupu do města vám poví nějaké místní povídačky, nebo jakou má město pověst.
- Společníci se mohou vložit do vašeho rozhovoru, pokud danou NPC znají.
- Schopnost Vůdcovství (Leadership) ovlivňuje, jak dobře vaši společníci bojují.
- Se svými společníky můžete kdykoli hovořit, a někdy to vyvolá nový úkol. Kupříkladu jeden z novinářů se takhle bavil s Nyokou a najednou jsem dostal úkol vypátrat hrob jejího starého spojence, abych z něj vykopal vzácný předmět. Během úkolu jsem se mohl dozvědět něco víc o Nyoce. Tento úkol pokračuje tím, že musíte odletět na další planetu (což novináři asi doposud neměli možnost vyzkoušet, takže nic víc nevíme).
- Existuje několik způsobů, jak přistupovat k úkolům - např. v úkolu Slaughterhouse Clive je možné prostě vtrhnout do Clivovy továrny Clive's Boarst, pálit hlava nehlava a zabít ho. Nebo se tam vplížit přes kanalizaci. Nebo si promluvit s majitelem obchodu a získat falešný zaměstnanecký průkaz. Díky tomuto průkazu se dá jednoduše vstoupit do továrny, ale musíte si dávat pozor, abyste nepřilákali pozornost (funguje tam jakési měřidlo nápadnosti). Když se vyčerpá, nepřátelé vás začnou podezírat. A pak to nejspíš skončí masivní přestřelkou se strážemi a roboty v továrně.
- Jednou z méně obvyklých možností, jak vyřešit výše zmíněný úkol v Cliveově továrně, bylo jednoduše továrnu sabotovat. A to šlo provést například tak, že jsem nakrmil jejich masitá prasata (cystypigs) o 4000% víc než normálně.
- Zabitím Clivea se vám sníží reputace u frakce C&P Boarst Factory a jejich objekty pro vás budou nepřístupné. Ale zase si zvýšíte reputaci ve Fallbrooku a navíc vám to umožní jednat s vůdkyni Fallbrooku Catherine Malin a koupit si přístup k VIP apartmá za 2480 bitů. Takže získáte svůj pokoj, kam si můžete odkládat předměty a odpočívat.










RPG Avowed - první detaily

- odehrává se ve světě Eora (svět Pillars of Eternity) v oblasti The Living Lands (alespoň zpočátku)
- příběh bude o boji proti nadcházející hrozbě tyranie (nezávislé na PoE1+2)
- plně otevřený svět, mnohem větší než Skyrim, zároveň prý hustší a "více kontrastní" (rozmanitější). (Ještě hustší než Skyrim?)
- velká reaktivita světa (na činy hráče)
- ve hře budou přítomni bohové
- velmi pokročilá tvorba postav (nic bližšího nevíme)
- mnoho frakcí, ale mají fungovat hodně odlišně než ve Skyrimu
- budete mít společníky
- velcí bossové
- 2 velká města + mnoho menších
- hodně se prý pracuje na ikonických místech v krajině, sochách, velkých stavbách
- máme očekávat pokročilou AI a fyziku, zejména se zaměřují na fyziku kouzel - zřejmě tedy fireball zapálí trávu nebo strom atp.
- dynamické reálné počasí, mlha, mikrofyzikální systém pro simulaci řek a vodních toků
- budete moci plavat
- respektuje a využívá netvory z lore Pillars of Eternity a doplňuje nějaké nové
- dynamické prezentace dialogů (nic bližšího nevíme)
- podpora modů (půjdou hrát i na Xboxu)
- zatím pracují s myšlenkou, že můžete každého ve hře zabít
- předpokládané datum vydání: konec 2022/začátek 2023





RPG Avowed - first details in english

- fully open world, much much larger than Skyrim (very differently “larger”, more proper word would be “denser” and “more contrasted” at the same time)
- primarily set in the The Living Lands region of Eora (not sure if it’ll go like that as explicit later on, but that was starting point)
- big focus on world-reactivity, lighting and next-gen AI systems and physics (special focus on physics with magic systems – have no clue what would that mean)
- real-time weather system (don’t have full details but fog is very important as realtime element, rivers will have specific micro physics systems regarding this)
- very advanced character creation tool (didn’t get more info)
- mod support (for now PC is/will be very dominant as creation tool, but I’ll be playable fully on Xbox)
- very large number of fractions but very different approach than with Skyrim
- you’ll be able to have companions (different than Outer Worlds)
- storyset: fight against incoming threat of tyranny (independent from previous stories)
- game has bosses planned and some of them are very very large
- Gods will have special say in the game
- great focus on iconic landmarks, statues and buildings
- two large cities planned with many smaller ones with strong focus on contrasting wild-areas, rivers, mountains and desolated areas (yes, you’ll be able to swim)
- fully respecting POE creatures lore with new additions
- dynamic presentation of dialogue
- for now idea is to keep “you can kill everyone in the game” option
- around 100 people are on the project for 2 years + smaller number for 7 months of preproduction
- full production is already a thing
- target release date: late 2022/early 2023



Autoři: Farflame a jeho tým    /   Úvodní stránka  /  Farflamovy češtiny  /  Videa  /  Články a rozhovory   /