Sci-fi post-apo ARPG z FP pohledu jménem Outer Worlds je jednou z nejvíce očekávaných her podzimu 2019, a to z dobrého důvodu. Má ho na svědomí tým Obsidian Entertainment, jedná se o novou značku, různými prvky se inspirovalo u populárního Falloutu New Vegas a stojí za ním uznávaní tvůrci Falloutu Leonard Boyarsky a Tim Cain. Vybraní zahraniční novináři si mohli hru zahrát dopředu a podělili se s námi o své postřehy, takže... tady je přináším v češtině. (Outer Worlds vychází 25. října)
Outer Worlds - detaily o hratelnosti
- Tři druhy střeliva - lehké, těžké a energetické náboje
- Potvrzeny tři různé zbraně - odstřelovací puška s dalekohledem, laserová Gatlingova puška a těžká pistole.
- Jedním tlačítkem lze okamžitě použít pohotovostní zdravotní inhalátor, pokud pro něj máte potřebné předměty. Nefunguje to jako okamžité doléčení zranění, ale doléčí to pomalu během několika sekund.
- Na obrazovce vybavení lze jedním tlačítkem porovnávat zbraně s tou aktuálně používanou.
- Společníci mají vlastní inventář, takže u nich můžete leccos skladovat, nebo předměty měnit mezi nimi.
- Jedním tlačítkem lze přikazovat společníkům, aby použili své schopností. Oni je pak automaticky použijí na nejbližšího nepřítele.
- Při každém postupu na vyšší úroveň získáte další bod, který lze investovat do perků (talentů).
- Rychlé cestování tu nechybí - funguje mezi všemi městy a hlavními lokacemi, které jste již dříve navštívili.
- Taktická dilatace času umožňuje výrazně zpomalit čas a pečlivěji zamířit. Je to něco jako VATS z Falloutu 3, ale s manuálním zaměřením. Dobíjí se velmi rychle, zejména pokud investujete do perků, které jsou s tím spjaté.
- Ve městě můžete ukrást prakticky cokoli, ale buďte opatrní, aby vás nechytili.
- S pomocí schopnosti/vlastnosti Charm (Charisma/Šarm) přesvědčíte NPC, aby vám uvěřily. Někdy tím např. získáte quest, který byste jinak zřejmě nedostali. Hra má ale také schopnosti Přesvědčování (Persuade) nebo Lhaní (Lie).
- Při každém využití sociálních schopností jako Charisma (Charm), Přesvědčování (Persuade) nebo Lhaní (Lie) obdržíte nějaké zkušenosti.
- Někteří nepřátelé mají zjevná slabá místa, např. Mantisaurští vojáci mají na břiše zářící zelený hrbolek.
- Stejně jako v sérii Fallout někdy zabití nepřátelé vybuchnou a části jejich těl odletí do okolí.
- Kromě obchodů existují prodejní automaty, kde se také dají nakupovat nové předměty, zbroje, munice ap.
- Mnoho zbraní na blízko disponuje speciálními účinky. Například plazmová bruska/řezač (Plasma Cutter) dokáže nepřátele popálit.
- Střelnými zbraněmi (na dálku) se dá bojovat i zblízka, ale ve srovnání se zbraněmi na blízko to protivníkovi téměř nijak neublíží.
- Zbraně mají velmi dobře zpracované zvuky, takže má člověk pocit, že jsou opravdu těžké a pádné, dokonce i laserové zbraně.
- Narazíte na zmenšovací střelnou zbraň (shrink gun), která nepřítele postupně zmenšuje, takže jsou slabší a snáze je zabijete.
- Ponky (pracovní stoly) slouží k úpravě zbraní nebo nasazení modifikací (mods). Tím se zvyšuje síla zásahu zbraní na úkor bitů (elektronické platidlo). Např. do pistole se dá vložit modifikace na střílení kyselinových střel (acid rounds), které po zásahu pomalu ubírají zdraví.
- Zkušenosti obdržíte i za objevení nových věcí, včetně např. objevu prodejního automatu.
- Páčení zámků se provádí automaticky, není tam žádná minihra. Záleží jen na vaší dovednosti v Páčení zámků.
- Pohybovat se v některých oblastech je životu nebezpečné. Např. narazíte na místa s obřími jezírky bublající kyseliny, které nepříjemně pošramotí každého, kdo tamtudy prochází.
Outer Worlds - svět a úkoly
- Monarch je jen jedna planeta, kterou ve hře navštívíte. Nepovedla se tam teraformace, takže je posetá skalními útvary a geologickými zlomy.
- Planeta Monarch má zřejmě 4 hlavní města; Cascadia, Fallbrook, Amber Heights a Stellar Bay.
- Dvě města, Fallbrook a Stellar Bay, vypadala poněkud vesnicky, rustikálně. Samozřejmě vše laděné do sci-fi, ale stále z toho bylo cítit takové to retro sci-fi z 50. let.
- Na každou korporaci, která ovládá nějakou kolonii, dohlíží zvláštní rada (board). Tito lidé nepředstavují nějakou prvoplánovou karikaturu zla, ale v příběhu poznáte jejich pohnutky a názory, ať už s nimi budete nebo nebudete souhlasit. Každá NPC má mít nějakou osobnost.
- Narazíte i na přímočaré úkoly, kdy máte někoho zabít, ale vždy se dozvíte proč. Vývojáři k tomu dodávají, že jejich svět je hodně šedivý, dobrá strana není zcela dobrá a špatná strana není zcela špatná. Jde o různé individuální motivace.
- Cystipigs jsou geneticky modifikované zvířata, kterým vyrůstá okolo krku takový "nádor" plný masa, který přirozeně shazují jako kůži, takže lidé je prodávají jako "dlouhodobě udržitelnou výrobnu masa". Podobné humorně laděné věci vyvažují vážné stránky příběhu.
- Na načítacích obrazovkách se zobrazuje herní lore, velká spousta lore. Od obrázků anatomie mimozemských tvorů až po plakáty na fiktivní filmy ve vesmíru.
- V herním světě se nachází spousta terminálů, kde můžete hledat vodítka a různé informace o místech a postavách, podobně jako ve Falloutu.
- Společníci často komentují místa nebo objekty, kde se nacházíte. Takže např. při vstupu do města vám poví nějaké místní povídačky, nebo jakou má město pověst.
- Společníci se mohou vložit do vašeho rozhovoru, pokud danou NPC znají.
- Schopnost Vůdcovství (Leadership) ovlivňuje, jak dobře vaši společníci bojují.
- Se svými společníky můžete kdykoli hovořit, a někdy to vyvolá nový úkol. Kupříkladu jeden z novinářů se takhle bavil s Nyokou a najednou jsem dostal úkol vypátrat hrob jejího starého spojence, abych z něj vykopal vzácný předmět. Během úkolu jsem se mohl dozvědět něco víc o Nyoce. Tento úkol pokračuje tím, že musíte odletět na další planetu (což novináři asi doposud neměli možnost vyzkoušet, takže nic víc nevíme).
- Existuje několik způsobů, jak přistupovat k úkolům - např. v úkolu Slaughterhouse Clive je možné prostě vtrhnout do Clivovy továrny Clive's Boarst, pálit hlava nehlava a zabít ho. Nebo se tam vplížit přes kanalizaci. Nebo si promluvit s majitelem obchodu a získat falešný zaměstnanecký průkaz. Díky tomuto průkazu se dá jednoduše vstoupit do továrny, ale musíte si dávat pozor, abyste nepřilákali pozornost (funguje tam jakési měřidlo nápadnosti). Když se vyčerpá, nepřátelé vás začnou podezírat. A pak to nejspíš skončí masivní přestřelkou se strážemi a roboty v továrně.
- Jednou z méně obvyklých možností, jak vyřešit výše zmíněný úkol v Cliveově továrně, bylo jednoduše továrnu sabotovat. A to šlo provést například tak, že jsem nakrmil jejich masitá prasata (cystypigs) o 4000% víc než normálně.
- Zabitím Clivea se vám sníží reputace u frakce C&P Boarst Factory a jejich objekty pro vás budou nepřístupné. Ale zase si zvýšíte reputaci ve Fallbrooku a navíc vám to umožní jednat s vůdkyni Fallbrooku Catherine Malin a koupit si přístup k VIP apartmá za 2480 bitů. Takže získáte svůj pokoj, kam si můžete odkládat předměty a odpočívat.
|