Outriders

Překlad SP/ko-op příběhové sci-fi TPS/RPG

KOMPLETNÍ ČEŠTINA v.0.95 KE STAŽENÍ - opravená čeština s kompletním obsahem - opravili jsme hlášené překlepy a několik nepřeložených textů v databázi, dopřeložili nápovědu (ačkoliv nám jeden hráč říkal, že to je zbytečné) a nějaké duplicity (většinou šlo o vedlejší příkazy (vyčisti bunkr), které už byly dříve přeložené, ale vývojáři tam později přidali stejné texty duplicitně). Už nevíme o ničem, co by ve hře obsahově chybělo. Výjimkou jsou pouze vyznamenání, které nejsou moc přehledné, to ještě zkontrolujeme a vyjde verze 1.0. Databáze i názvy vybavení by měly být kompletně česky. Za hlášené chyby děkujeme hlavně Zanyskovi.
- Pokud byste narazíli na nějaký nedodělek, třeba příkaz v angličtině (ale ne v DLC nebo online hře, ty nepřekládáme), dejte mi vědět mailem nebo kolegovi Weronovi (kontakt zde ve druhém odstavci). Posílejte nám raději obrázky s chybou, je to spolehlivější než nepřesný popis. Pokud hru neznáte, doporučuji naši velkou namluvenou video ukázku.

Překlad DLC Worldslayer - DLC v brzké době dělat nebudeme, ale ještě to zvážíme později, až doděláme jiné rozpracované projekty. Pravděpodobně to zařadíme do hlasování, o co by hráči předběžně měli zájem - o tom nějaké info zde. V budoucnu nabídneme taková hlasování našim podporovatelům, takže budou moci ovlivňovat to, co budeme překládat.
UPOZORNĚNÍ: Nedostatky - počítejte s tím, že čeština má drobné nedostatky. Kvůli ochraně a online funkcím hry nelze vše dokonale počeštit, takže občas narazíte na anglická slova v rozhraní ap. Uklidním vás tím, že v samotném příběhu by mělo být vše v pořádku.
Základní info - střílečky normálně neděláme, ale když jsme s Garrickem překládali video o tomto mixu Gears of War a Mad Maxe, překvapivě jsme zjistili, že si dal práci s příběhem, má solidní dialogy a RPG prvky. I texty připomínají větší (střední) RPG, mají 40000 řádků. Nakonec po jistém váhání a zjišťování zájmu hráčů na PH jsme se rozhodli, že češtinu zkusíme vytvořit jako vedlejší projekt. Neměli jsme čas na tom dělat pořád, ale nakonec se to povedlo dotáhnout - v prvé řadě jsme přeložili příběh a vedlejší mise a schopnosti a potom další věci. To, co se nakonec natáhlo časově nejvíc, byla databáze, která je opravdu rozsáhlá a zabírá několik stovek normostran. V nynější češtině si ji tedy můžete projít v pohodě česky a zjistit spoustu zajímavostí a detailů o herním světě.
- Před časem se prý velmi zvedl počet hráčů Outriders, tak snad brzy vývojáři zachytí "záhadně" velký nárůst hráčů v ČR a SR. :)
Recenze - české recenze např. Zing / Indian / iDnes / Czechgamer / Doupě a anglická Wccftech.
Podpora týmu - pokud máte zájem o další podobné češtiny či videa, zde najdete instrukce, jak nás podpořit.
Vzkazy pro nás - jak se vám hra a naše čeština líbila? Chtěli byste více češtin pro podobné příběhové střílečky s RPG prvky a rozvojem postavy? Pokud ano, napište nám na Prekladyher.eu.






Tipy a detaily o hratelnosti Outriders

Schopnosti doplňují munici

Schopnosti mají nenápadný vedlejší efekt. Když je použijete, doplní se munice vaší aktivní zbraně. To se hodí zejména u zbraní, které mají malý zásobník a déle se nabíjejí. Sledujte světlý sloupeček po pravé straně zaměřovače - ukazuje, kolik ještě ve zbrani zbývá nábojů.

Útok zblízka je lepší z běhu

Standardní útok zblízka (melee attack) nenadělá příliš škod, i když ho doplní nějaký efekt podle vašeho povolání, třeba krátké zapálení u pyromanta ap. Ale když takto zaútočíte v běhu, nastane něco jiného - postava vyskočí a udeří do země. To dává větší ránu, má to větší šanci přerušit akci nepřítele a navíc to zasáhne více cílů ve vaší blízkosti.
Nejvíc se to hodí diverzantům (trickster), protože se mohou naučit vylepšení, aby jejich útoky zblízka zpomalovaly a dávaly větší zranění.

Bossové mají odolnost na speciální schopnosti

Při boji s bossy si dávejte pozor, abyste je "nespamovali" něčím, co je zpomalí nebo přeruší jejich akce. Sice je to velmi užitečné, jenže když to uděláte víckrát a příliš brzy po sobě, tak se jim hodně zvedne odolnost a už to nebude účinkovat. Takže si to musíte své přerušení lépe načasovat. Ve stromě výcviku máte vylepšení, která dávají bonusy proti elitním protivníkům, což nedoporučuji přeskakovat, hodně vám to ulehčí situaci. A trefujte bossy do hlavy, to zabírá i na ty nejblbější, že?

Ze stavových efektů lze uniknout

Co dělat, když vás nepřátelé zpomalí nebo zapálí a vypadá to s vámi bledě? Existují způsoby, jak se takových stavových efektů zbavit? Ano!
  • Zapálení - kotoulem uhasíte plameny.
  • Otrava toxinem - jakékoliv léčení pomáhá.
  • Zmražení či zpopelnění - proveďte útok zblízka.
  • Krvácení - nehýbejte se. :-) (nejlépe v krytu)

Kombinujte modifikace

Když rozeberete věc, kterou nechcete používat, ale má modifikace, získáte možnost modifikace použít na něco jiného. A některé kombinace modů se dobře doplňují. Ale ne mody stejného typu, jejich účinky se nesčítají.

Opakované hraní misí

Všechny mise lze hrát opakovaně, někdy se to hodí. Některé mise mají na vyšší obtížnosti specifické odměny (specifickou výzbroj). Také to pomáhá posunout svět na vyšší úroveň (tier).

Stále v pohybu

Kdo zůstane delší čas stát na místě, ten zemře. V této agresivní hře se vyplatí nezastavovat a hýbat se. Nezachrání vás pořád dřepět v krytu. Když to uděláte, nepřátelé vás nakonec obklíčí.

Výroba zbrojí a zbraní

Zpočátku najdete dost zbrojí přímo ve hře nebo na konci misí. Bíle označené zbroje se hodí prodat a získat z nich více šrotu/křápu (scrap), což je měna v Outriders. Později budete moci vyrábět modře označené zbroje a zbraně z nalezených materiálů a šrotu. Doporučuje se začít vyrábět brzy, protože dokud nemáte moc silnou postavu nebo nehrajete za povolání devastátor (které je zblízka nejsilnější), tak se lepší vybavení hodí vždy.

Povolání postavy

Na výběr máte 4 povolání, liší se stylem hry a schopnostmi, každé má strom vývoje a dá se vylepšit až do 3 různých unikátních sub-povolání. Maximální úroveň postavy je 40:
  • Devastátor (Devastator) - Tank zaměřený na boj zblízka, co jen tak neustupuje, umí třeba nabodnout nepřítele.
  • Pyromant (Pyromancer) - Kouzelník bojující ze střední vzdálenosti, všemožné ohnivé schopnosti.
  • Technomant (Technomancer) - Střelec, odstřelovač, podpůrné schopnosti a technická udělátka... Sakra, kde jsem toho technomanta už viděl? :-)
  • "Šibal" :) (Trickster) - Diverzant zaměřený na boj zblízka a rychlé úniky, využívá pasti, zpomaluje nepřátele a má štít.

Jak se léčí každé povolání

Tady nejste v klasické FPS, že byste sbírali lékárničky ap. V Outriders musíte útočit, protože se doléčujete úspěšnými zásahy cílů. Nicméně u každého povolání se doléčování trochu liší.
  • Devastátor (Devastator) - Léčí se zabíjením protivníků ve své blízkosti. Speciality: zvyšuje si svou zbroj a max. zdraví a doléčování.
  • Pyromant (Pyromancer) - Léří se zabíjením nepřátel pyromantskými schopnostmi. Speciality: zvyšuje si svou Anomální sílu (zvyšuje sílu zásahu všech schopností) a doléčování.
  • Technomant (Technomancer) - Léčí se jakýmkoliv zásahem cíle (což ulehčuje boje s bossy). Speciality: zvyšuje si zásah v boji na dálku a vysávání zdraví z nepřátel.
  • "Šibal" :) (Trickster) - Léčí se zabíjením protivníků ve své blízkosti a zároveň se mu tím prodlužuje doba trvání jeho štítu. Speciality: zvyšuje si max. zdraví a doléčování.

Srovnání schopností s konkurencí

Není na škodu si RPG složku trochu porovnat s jinými hrami v žánru. V rozsahu schopností Outriders svou konkurenci docela poráží. Pokud se nepletu, tak v Destiny má každá třída postavy jen hrstku útočných schopností (včetně granátů), nějaký útok zblízka a pár ultimátek s dlouhým dobíjením (cooldownem). V Division 2 máte 8 dovedností na celou hru. V Borderlands 3 má každé povolání 3 akční schopnosti, ale z nich se lze "vybavit" vždy jen jedním. Prostě klasické střílečky.

V Outriders máte vždy 3 aktivní schopnosti k použití z celkového počtu 8 u každého povolání (takže celkem 32) a útok zblízka. Tyto 3 aktivní schopnosti se mohou různě doplňovat s vaším herním stylem a strategií. Máte na výběr dovednosti pohybové, útočné, obranné a jejich kombinace. Dále se dají vylepšovat pomocí systému modifikací, které rozšiřuje jejich možnosti v závislosti na tom, jakými schopnostmi "vybavíte" své zbraně nebo zbroj.

Úroveň světa (World Tier)

Tak jako vaše postava sbírá zkušenosti a postupuje na vyšší úrovně, postupuje i okolní svět, tedy hlavně nepřátelé v něm. A když získáte dost zkušeností (zabijete dost nepřátel), posune se na vyšší úroveň (tier). Pozor, pokud umřete, tak se postup (progress) v daném světě posune trochu zpět.

Jestliže máte pocit, že jste se zasekli na určité úrovni, je to nejspíš tím, že poměrně často umíráte. Proto se někdy lidi uchylují ke grindování. Takže si najdou lehčí misi, kterou opakují, aby získali zkušenosti (XP) opakovaně (samozřejmě nesmí hloupě umřít), např. lov (hunt) na nějaké lehčí příšerácké bossy. Anebo si zahrají v kooperaci. Ale pozor, jakmile dosáhnete na určitou úroveň světa, můžete si ji navždy zvolit nebo snížit a zase zvýšit, jak chcete. Výhoda je v tom, že dostanete odměnu pokaždé, když si tuto úroveň zvýšíte hraním, čili se vyplácí si ji snižovat a pak zase navýšit.

POZOR - nesnižujte si úroveň světa při hraní nějakého vedlejšího úkolu (když je úkol aktivní), protože pak se vám sníží závěrečná odměna, a to navždy. Když si úroveň vrátíte zpět nahoru, úroveň odměny už se nezvedne, takže se klidně stane, že vám pak hra místo užitečných věcí nabídne docela odpad.

Následující tabulka shrnuje výhody a nevýhody úrovní světa. S vyšší úrovní světa se zlepšují nepřátelé, ale také dostáváte lepší odměny a vybavení. Takže se nechcete zaseknout na moc nízkých úrovních. Počítejte s tím, že super věci hned tak neuvidíte, musíte toho dost odehrát.


Úroveň světa Obtížnost Úroveň nepřátel Úroveň lootu Vzácnost lootu Šance nalézt legendární věc Max úroveň věcí k použití Bonus k modifikátoru
1 Story -2 -2 80% 0% 0 -
2 Easy -1 -1 90% 30% 0 šrot (scraps)
3 Normal 0 0 100% 70% 0 šrot (scraps)
4 Hard +1 +1 120% 130% +1 Vzácná zbraň
5 Expert +2 +2 140% 215% +2 Vzácná zbraň
6 Master +3 +3 160% 285% +3 Vzácná zbraň
7 Legend +4 +4 180% 300% +4 Legendární zbraň
8 Immortal +5 +5 200% 315% +5 Legendární zbraň
9 Frantic +6 +6 225% 330% +6 balík Titania (suroviny)
10 Impossible +7 +7 250% 345% +7 Epická zbraň + balík Titania (suroviny)
11 Inferno +8 +8 300% 360% +8 Epická zbraň + balík Titania (suroviny)
12 Torment +9 +9 350% 375% +9 Legendární zbraň + balík Titania (suroviny)
13 Nightmare +10 +10 400% 390% +10 Legendární zbraň + balík Titania (suroviny)
14 Insanity +11 +11 450% 405% +11 Legendární zbraň + balík Titania (suroviny)
15 Madness +12 +12 500% 425% +12 Legendární zbraň + balík Titania (suroviny)


Chyby hry při sledování úkolů - řešení

Někdy se při hraní stane, že se rozdrbají navigační body k úkolům. Potom musíte přejít až do hlavní obrazovky (lobby) a vrátit se zpět do hry, aby se správně zobrazily úkoly a místa, kde máte jít. Ale pozor, ani to nefunguje úplně dokonale, protože někdy se vám při návratu znovu oživí nepřátelé a občas vás hra hodí o jednu lokaci dál a ke splnění úkolu se pak musíte vracet do předchozí mapy.


Autoři: Farflame a jeho tým    /   Úvodní stránka  /  Farflamovy češtiny  /  Videa  /  Články a rozhovory   /