Překlad druhého dílu marťanské sci-fi RPG ságy
"Skvělá hra, kterou by příznivci ARPG neměli minout." - Zing


HOTOVÁ ČEŠTINA v.1.01 KE STAŽENÍ - opraveno ještě pár chybek.
Rozhovor (nejen) o příštím RPG Spiders - zajímavosti o tvorbě her a novém RPG od autorů Technomancera.
Méně chyb a lepší dialogy v češtině - NPC mluví spisovně i hovorově (máme tu vzdělané technomanty, cynické a sprosté vojáky a mafiány, jistého svérázného řidiče ap.), ale hlavní změnou jsou mnohem smysluplnější dialogy v češtině. Angličtina dopadla trochu jako u Risenu 3, má spoustu významových chyb a nejasností kvůli špatné formulaci vět. Kontrola byla únavná, ale snad jsme to vychytali. Příklad - v angličtině se NPC zeptá, jestli jste jí přišli připomenout dluh. Vy to můžete zamlčet (k tomu ale nemáte důvod) nebo se bavit o jedné frakci, čili to vypadá, že chybí "říct pravdu" a trochu uniká smysl. Ve skutečnosti jsou texty úplně špatně! NPC si myslí, že jí něco vyčítáte a vy můžete říct pravdu, že ne, nebo ji nechat v nevědomosti a zamlčet to. Nebo "vylepšení" je v angličtině chybně jako "vylepšeno" atp.
První díl marťanské ságy - Technomancer má samostatný příběh, ale doporučujeme si zahrát i první marťanské RPG, protože vás lépe uvede do situace a dění na Marsu. Navíc obsahuje obsáhlý kodex (deník), se kterým jsme si v češtině docela vyhráli. Oba díly využívají stejné názvosloví.
Typ a kvalita hry - sci-fi mix Gothicu, Mass Effectu a Falloutu na Marsu po velké katastrofě. Akčně-taktické boje jsou inspirované Zaklínačem 2. RPG systém tvoří vlastnosti, nebojové talenty a 4 stromy schopností (viz RPG rozvoj hrdiny). Nechybí vylepšování vybavení, vedlejší úkoly, společníci a romance a ježdění v roveru. Pozor na bláboly recenzenta jako na Games.cz, který neměl zájem to hrát a rychle to odbyl. Věrohodnější recenzi má např. Zing, CentrumHer, Kuma nebo Hrej (hodnocení 6-8/10).
Podpora od hráčů - už několik let vytváříme češtiny zdarma, často do velkých RPG, které jsou velmi náročné. Podpora fanoušků pomáhá udržovat tým dlouhodobě aktivní a občas přibrat někoho nového. Podporujte nás a vrátí se vám to!
Vzkazy pro nás - dotazy nám můžete psát na Prekladyher.eu.





Rozvoj hrdiny v Technomancerovi


Schopnosti - dělí se na 4 velké stromy - 3 jsou pro bojové styly a 1 pro technomancii (technomagii). Mezi ně pak rozdělujete dovednostní body (skill points). Každá schopnost má více úrovní a když vylepšujete některou aktivní schopnost (u pasivních to zřejmě není), musíte si vybrat jednu ze dvou možností vylepšení. Jednotlivé stromy:
  • Boj dvouruční holí - umožňuje velký rozmach a zasažení více cílů, takže se hodí proti skupinám nepřátel. O něco větší dosah než s krátkou zbraní.
  • Boj s čepelí a pistolí – rychlé útoky a úskoky stranou, větší obratnost. Otrávenou čepelí lze otrávit cíl. Velká obratnost se hodí proti některým typům nepřátel a bossům, pokud nedáte přednost dvouruční holi.
  • Boj se štítem a palcátem – lepší krytí nepřátelských útoků a silnější protiútoky. Zvyšuje odolnost hrdiny a naopak snižuje odolnost nepřátel. Hodí se hlavně na silné nepřátele a některé bossy. Na jiné bossy zase potřebujete větší pohyblivost.
  • Technomancie - schopnost ovládat elektrickou energii a nabíjet s ní zbraně, uvolnit ji jako blesk nebo si z ní udělat energetický štít. Elektřinou lze útočit na dálku i na blízko.
Základní vlastnosti - Síla, Obratnost, Odolnost a Síla mysli. Ovlivňují základní hodnoty jako zdraví, výdrž, šance na kritický zásah, mana pro technomancii (fluidum) ap. Předměty a zbraně vyžadují určitou úroveň vlastností, takže bez jejich vylepšování se neobejdete.

Talenty - kromě bojových schopností se hrdina specializuje na různé talenty, řemesla a vědní obory, mezi které se rozdělují talentové body. Jedná se o:
  • Autorita/charisma - umožňuje zapůsobit na NPC při rozhovoru. Za charismatického velitele také společníci lépe bojují.
  • Mechanika - využívá se k řešení některých úkolů a pomáhá při vylepšení vybavení a zbraní.
  • Věda - využívá se k řešení některých úkolů. Ulehčuje rozebírání věcí na součástky a výrobu zdravotních injekcí a pastí.
  • Pasti a páčení zámků - překonávání překážek, hlavně zamčených dveří, schránek a pastí.
  • Plížení - tichý postup umožňující útoky ze zálohy.
  • Průzkumník - umožňuje stahovat netvory z kůže a zvyšuje šanci nalézt nějakou kořist.
Společníci - společníci mají svůj vlastní charakter, schopnosti a zaměření, a samozřejmě i svůj vlastní příběh, který můžete ovlivnit. Jejich schopnosti sice nezměníte, ale můžete jim přidělovat vybavení a zbraně. Mohou používat cokoliv, co dokáže používat váš hlavní hrdina. Jejich atributy a talenty se zvyšují automaticky podle vaší úrovně a také podle toho, jak s nimi vycházíte - nevýhodou je, když máte na dění ve hře hodně odlišné názory.
Mimochodem - boj lze pozastavit a rozdat svým společníkům rozkazy. Tuto možnost nepodceňujte. Můžete jim např. přikázat, aby útočili na váš cíl, což vám ulehčí situaci. Nebo je nechte soustředit se na obranu, agresivně útočit podle svého, nebo třeba léčit své kolegy (k tomu se hodí např. postarší lékař Scott, který není zrovna bojovník).



Autoři: Farflame a jeho tým    /   Úvodní stránka  /  Farflamovy češtiny  /  Videa  /  Články a rozhovory   /