Farflamovy češtiny / Články a rozhovory / Videa s titulky / Budoucí projekty
Velkým fenoménem posledních let je nárůst tvorby nezávislých her díky službě Kickstarter, na níž poskytují vývojářům finance přímo fanoušci. Nejen amatéři, ale i známí profesionálové se rozhodli financovat své další projekty právě takto, např. Brian Fargo s RPG Wasteland 2 a Torment. Se svou troškou do mlýna přišla na KS i scénáristka Jane Jensen. V minulosti byla považována za jednoho z nejlepších vypravěčů herních příběhů (Kings Quest VI, série Gabriel Knight aj.). Její poslední velký titul byla adventura Gray Matter, kterou vydalo v češtině TopCD. Následně se jako konzultantka podílela na temné epizodické detektivní sérii Cognition. Předchozí roky ovšem strávila prací na nízkorozpočtových "casual" titulech, mimo oblast zájmu většiny novinářů i fandů, a teprve teď usoudila, že je čas vrátit se zpět ke kořenům - tedy ke tvorbě takových her, které jí před mnoha lety přinesly úspěch. Kickstarter jí dává možnost získat potřebné finance a ponechat si kontrolu nad procesem tvorby, což byla věc, která v minulosti často zadrhávala.
Jane přišla s určitou novinkou, protože na počátku kampaně představila veřejnosti 3 projekty - thriller Moebius, historickou Anglophile Adventure z venkova 19.st. a Gray Matter 2 (se zajímavým konceptem - oba hlavní hrdinové Gray Matter vyšetřují paranormální jevy a čarodějnictví na malém ostrově obývaném divnou komunitou). Z nich si fanoušci vybírali ten, který by si chtěli zahrát jako první. V hlasování zvítězil Moebius, "metafyzický" sci-fi thriller v duchu Gabriel Knighta. Jeho hlavním hrdinou je obchodník se starožitnostmi a hledač artefaktů Malachi Rector, takový moderní "Indiana Jones". Ten se nechá najmout, aby vyšetřil několik událostí, nejprve v Benátkách, kde zemřela mladá dívka, jejíž smrt zdánlivě nedává smysl. Hrdina začíná tušit, že všechny události, které má vyšetřit, mají nějaký podobný vzorec, skrytý význam. Je možné jimi přivodit ještě něco jiného? Tuto záhadu můžete rozplést, pokud si hru pořídíte, protože byla dokončena v roce 2014. Design, scénář a zvukovou stránku obstaralo nově založené studio Pinkerton Road, které sídlí přímo na farmě Jane Jensen. O programování, grafiku a testování se postaral externí tým, ruské studio Signus Labs, se kterým Jane spolupracovala už na casual titulech. V následujícím rozhovoru se Jane otevírá veřejnosti víc než kdy dřív, takže můžete poznat něco z vývoje adventur a její designérské filozofie. |
Rozhovor pokračuje druhou částí. |
Zdroj: Adventure Gamers |
Autoři: Farflame a jeho tým / Úvodní stránka / Farflamovy češtiny / Videa / Články a rozhovory /