Assassin's Creed: Origins - herní tipy a střípky informací

Farflamovy češtiny / Články a rozhovory / Videa s titulky / Budoucí projekty


Možná to vypadá divně, že tady píšu o mainstreamovém Assassin's Creed Origins, ale informace o novém dílu jsem sledoval z jednoduchého důvodu - protože obsahuje konečně pořádné úkoly (někdy i delší, zřetězené úkoly) jako RPG a také vývoj postavy a boj má blíže k RPG. Navíc prostředí a historie Egypta mi připadá zajímavější než u předchozích dílů a je radost herním světěm jenom procházet. Takže jsem postupně nasával různé střípky informací, postřehy ze hry (herní tipy), ale i obecné zajímavosti z interview, např. o herním světě, písečných bouřích, hrobkách a hádankách, zvířatech atd. Kromě toho jsem si ověřil několik informací o historii Egypta. Myslím, že fanoušky to zaujme, hlavně pokud jste ještě hru nedohráli.

Dole jsou také:
- trocha historie Egypta z doby vlády Kleopatry
- videa o Origins s českými titulky
- nové info o AC Odyssey a videa s českými titulky

Tipy pro průzkum herního světa

- Ptáci neznají žádné hranice, vaše orlice Senu obzvláště. Jakmile opustíte Siwu (úvodní mapu) a necháte Senu letět daleko, objeví vám na mapě nové lokace. Orlice dokáže létat na neomezené vzdálenosti. Na návrat k Bayekovi je tam příslušné tlačítko.
- Při jízdě lze přikázat koni nebo velbloudovi, aby automaticky následoval cestu k cíli. Když v tu chvíli vypustíte orlici Senu, můžete ji ovládat a kochat se pohledem na krásnou zemi, kterou váš hrdina projíždí a vy jen kroužíte kolem a sledujte to pěkně z výšky (malý tip pro foto režim :)).
- Když prozkoumáte všechny vyhlídky v dané lokaci, objeví se vám na mapě nové vedlejší úkoly, které tam předtím nebyly.
- V některých chrámech (možná i hrobkách) se nachází papyrus s hádankou, po jejímž vyřešení vás papyrus odkáže na místo, kde je ukryta nějaká vzácná výzbroj.
- Při průzkumu mnoha starověkých hrobek nebo poustevnických lokací lze jednak najít zářící zlaté úlomky (potřebné pro odhalení některých tajných věcí) a také získat dovednostní body zdarma. Totéž platí, když budete na určitých místech meditovat.
- Symboly modrých lebek na mapě symbolizují místa skonu jiných asasínů. To, co musíte udělat, je najít jejich vraha a pomstít se a tím si vydělat zkušenosti. Poznámka - slovo "vrah" neznamená, že jde vždy o člověka. :)
- Když po pádu z velké výšky uděláte kotoul, nezraníte se tolik.
- Dva questy, které se táhnou po většinu Egypta a získáte za ně dost zkušeností, je Bayekova přísaha (dostanete ji v Siwě) a Kořist Phylaků (Phylake's Prey). Jeden úkol je průzkumný a druhý bojový (pobíjení Ptolemaiovských hlídek).
- NPC i zvířata mají denní a noční režim, což se týká také vašich cílů, takže v noci by jejich likvidace měla být jednodušší.
- Kolem nepřátel na vyšších úrovních je těžší projít nepozorovaně.
- Písečné bouře se chovají dynamicky. Bayekovi sice písek neublíží, ale snižuje viditelnost. Ani orel Senu v písečné bouři nic nevidí.
- Hra obsahuje i hádanky se souhvězdími.
- Divoká zvířata si lze ochočit, je tam na to schopnost ve stromu Lovce. Většina z nich vás bude snadno následovat, např. lvi, leopardi, nebo hyeny, ale třeba takový krokodýl je moc pomalý a neudrží s vámi krok.

Tipy pro boj

- Když vedle sebe upustíte pochodeň a namířite do ní špičku svého šípu, zapálíte ho. Zápalné šípy nadělají větší škody a zapálí olej, kterým jsou některá místa v táborech nepřátel potřísněna.
- Když vypustíte šelmy držené v klecích. způsobíte v nepřátelském táboře paniku.
- V některých nepřátelských pevnostech se nachází škorpióny (velké torzní samostříly na dřevěné lafetě). Chcete zbraň vyzkoušet na jejich majitelích? Není problém - ze škorpiónu můžete po nepřátelích střílet.
- Na velké signální ohně (v železných koších) se dá připevnit bomba, pokud přijdete až k nim. :)
- Prokleté zbraně způsobují dvojnásobné zranění, ale zároveň se vaše zdraví omezí na 33% původní hodnoty.
- Při jízdě na koni lze střílet i za sebe. když podržíte klávesu pro blok/kryt a podíváte se kamerou za sebe.
- Jedy - tělo protivníka zabitého jedem produkuje jedovaté výpary, které mohou zranit nebo dokonce ochromit další nepřátele, kteří do nich vstoupí.
- Uhnout nepřátelskému útoku lze třikrát krátce po sobě, než budete muset popadnout dech.
- S úspěšnými útoky a uhýbáním se zvyšuje adrenalin a když se jeho sloupec naplní, můžete dělat komba.
- Ve hře neexistuje žádný pevný systém krytí jako ve Watch Dogs. Zdi a další překážky vás přesto kryjí jako tzv. "měkký kryt".
- Luky se dělí se na 4 typy - lovecké (klasika), rychlopalné (není co dodat), válečné (silný zásah, ale slabé na větší vzdálenosti) a "predatorské" (v podstatě fantasy odstřelovací luk s nějakým typem mířidla). Když vám dojdou šípy, vyměňte jeden typ luku za jiný, protože každý používá jiné šípy.
- Zobrazování bodů zdraví u NPC lze vypnout.

Tipy pro RPG vývoj hrdiny

- Tipy na dobré schopnosti - jako jedny z prvních se vyplatí schopnosti Regenerace (regenerace v boji) a Krytí ran štítem. Když kryt dokonale načasujete, protivníka to rozhodí a vy pak můžete provést protiútok s bonusovým zraněním. Hodí se i možnost používat druhý luk a druhou chladnou zbraň pro boj zblízka.
- Proti přesile se vyplatí "Zesílené zřetězené odhození", kterým se pár protivníků rychle zbavíte. Pokud přesto máte namále, vypusťte "Kouřovou clonu".
- Proti nepřátelům se štítem se hodí schopnost "Těžký útok" (výpad) pro boj zblízka, nebo "Vylepšení lovecký luk" pro střelbu, který štítonoše brzdí.
- Zkušenosti rychleji narůstají díky "XP Boostu" a zajímavé je poslat na protivníky útočící orlici Senu.
- Některé pasivní schopnosti (vylepšení) umožňují získat bonusové zkušenosti, pokud zabijete nepřátele určitým způsobem (šíp do hlavy ap.). Zpočátku se mohou zdát velmi malé, ale když si je naučíte brzy, postupně se bonusy nakumulují.
- Nezapomínejte pravidelně kontrolovat své vybavení a vylepšovat ho. Např. účinek skryté čepele tím lze výrazně zvednout.
- Bayekova úroveň postavy a úroveň jeho skryté čepele (síla zásahu) mají vliv na tiché zabíjení ze zálohy. Už neplatí, že se skrytou čepelí zabijete jedním útokem. S lepší čepelí nebo rozvíjením správných schopností dokážete zabít ze zálohy nepřítele na vyšší úrovni.
- 3 vývojové směry jako v RPG - válečník (víc útoků, použití štítu, útok ve skoku, regenerace, shazování vozků z vozů), lovec (střelba, víc rychlých střel, navádění šípů, ovládání orla ap.) a věštec (použití otrávených šipek, bomb a kouřových bomb, ochočení zvířat, lepší prodej, poštvání nepřítele na vlastní ap.). Takto vypadá strom dovedností. Několik přeložených dovedností a předmětů uvidíte v tomto videu zhruba od 13:05 a od 13:35.
- Chcete-li Bayekovi vrátit jeho vousy z úvodu hry, podívejte se do obrazovky Vybavení a přepněte si položku hned vedle oděvu.

Tipy pro vylepšování věcí a suroviny

- Neprodávejte nepotřebné vybavení, rozebírejte ho - získáte tím víc surovin k výrobě. Hlavně pokud se některé materiály hůře shání. Později, až najdete nějaké velmi vzácné (fialové) nebo legendární zbraně (zlaté), už nebudete tolik surovin potřebovat a můžete spíš prodávat.
- Suroviny ze zvířat nemá cenu kupovat, je lepší a zábavnější je lovit. Pokud se naučíte střílet z luku ze sedla, dá se to i urychlit, protože pak stačí k surovinám přijet na koni a sebrat je, aniž byste museli slézt.
- Senu dokáže rozpoznat obchodníky, kteří putují zemí a převáží suroviny. A pokud je okradete, hodně si přilepšíte. Samozřejmě počítejte s tím, že obchodník má svou ochranku.
- Zbraně - hra obsahuje 160 unikátních zbraní rozdělených do kategorií - lehké meče, khopeše (srpovité egyptské meče), dvě čepele současné, těžké kyje/sekery, těžké meče, žezla, kopí, štíty, luky, vrhací nože.
- Kovář vám za peníze zdokonalí jakoukoliv zbraň. Alternativou je vylepšovat si svou zbroj sami, vyžaduje to suroviny. Zlepšíme tím útok na dálku, blízko, větší zdraví, větší počet "výbušnin" a účinnost skryté čepele. Některé předměty zvyšují atributy hrdiny.
- Žádné sady předmětů, které dávají bonusy.


Info - Svět, města a pyramidy

- Po úvodní seznamovací (příběhové) misi se mapa světa úplně otevře, takže můžete jít kamkoliv.
- Některé významné oblasti ve hře - Libyjská náhorní plošina (s proláklinami a skalami), Faiyum (obří jezero, vesnice a hory), Východní hory, Velké písečné moře, Bílá poušť, Černá poušť, Katarská proláklina, Delta nilu a města Memphis, Alexandrie, Cyrene či Krokodilopolis.
- Memphis je "super-organická" lokace s obrovitými monumenty. Vypadá jako ztělesnění starého Egypta. Navíc pod ním vede velké podzemí, kam hrdinu zavedou nějaké úkoly. Alexandrie je modernější město s velkou knihovnou a majákem a je trochu větší než Memphis. Šéf vývoje dokonce prohlásil, že úkoly v obou městech se tématicky liší, aby obě oblasti působily unikátně (Alexandrie je ta "vzdělanější" lokace). Obě města jsou nejméně dvakrát větší než Havana v Black Flag.
- Hlavní výzvou byly technologické obtíže související s ohromnou rozlohou a různorodostí prostředí. Další výzvou bylo přivést Egypt k životu, tedy zapracovat na chování zvířat a lidí a na tamní kultuře. Jejich historici studovali spoustu materiálů.
- Den i noc trvají o něco déle než v předchozích hrách.
- Frakce - 3 frakce tvoří strana Kleopatry (té pomáhá Bayek), Ptolemaiovci (správci, vojáci a výběrčí daní vládnoucí Ptolemaiské dynastie) a bandité. NPC z těchto frakcí mají určitý denní režim a když se střetnou, nejspíš spolu budou bojovat nezávisle na hráči - údajně to ve hře můžete vidět.
- Bayek získá Senu na začátku hry. Autoři tvrdili, že je pro něj příběhově důležitá, ale to asi moc nedodrželi.
- Koně a velbloudi nejsou nesmrtelní, nepřátelé je mohou zranit.
- V hrobkách a pyramidách se vyskytují pasti, skryté místnosti a lehké hádanky (kromě klasických hádanek i orientační hádanky). Některé pyramidy jsou navrženy podle skutečnosti, u jiných doplnili některé nové sekce nebo skryté místnosti. Podíváte se i dovnitř Velké pyramidy (Cheopsovy/Chufuovy pyramidy) - viz např. tento obrázek.
- Když strávíte delší čas v poušti, začne Bayeka vedro zmáhat a začne vidět tetelící se vzduch nebo i nějakou fata morgánu. Tvůrci si připravili efekty, které v hloubi pouště vypadají skvěle.
- Obří had je součást egyptské mystiky, ale nenarušuje věrohodnost hry. Prý to pochopíte, až se s ním setkáte.

Info - Úkoly

- Vedlejší úkoly - je jich mnoho a podobně jako ve velkých RPG jich můžete mít rozpracováno více najednou. Nemusíte jeden úkol skončit, abyste mohli začít jiný. Budete hledat ukradené věci, získávat od NPC informace, hledat tábory nepřátel a zachraňovat unesené lidi ap. Už žádné primitivní repetitivní úkoly jako v předchozích dílech AC.
- Autoři tvrdili před vydáním, že všechny vedlejší úkoly jsou unikátní, ale existuje tam také pár šablon, které se opakují. Takže sice udělali sice velký krok vpřed v úkolech, ale také trochu přeháněli.
- V některých úkolech musíte pečlivě prozkoumat určitou oblast a najít nějakou věc nebo třeba zaschlou krev - hra vám oznámí, že jste na "místě určeném k prozkoumání" (investigation area).

Info - Námořní boje

- Hra má boj na lodích, dokonce jako součást hlavního úkolu, ale není to na úrovni Black Flag (neděláte to často). Ostatně jedna z (nesmyslně) mnoha verzí AC Origins obsahuje exkluzivní misi zvanou Přepadení na moři.
- Plavit se lze na různých typech člunů a malých loděk. Na velké lodě se lze nalodit a provádět na nich nějaké aktivity, ale Bayek je ovládat nemůže.

Info - Obecné

- Pokud vám nesedí obtížnost, zkuste si pohrát s nastavením obtížnosti a level scallingu. Na normální obtížnost je spousta běžných a slabších nepřátel příliš slabých.
- Hratelné postavy - v pár speciálních misích (kde to dává smysl) si zahrajete také za Bayekovu ženu Ayu. Hrdinu lze libovolně změnit také v režimu Discovery Tour, kde můžete Egypt procházet bez nebezpečí a mnoho se o něm dozvědět (taková výuková dějepisná procházka).
- Vývojáři jsou na svou práci pyšní a na otázku fanouška, jestli to bude hra roku, odpovídají, že doufají, že bude. Skoro by se chtělo dodat - "tak určitě". :) Ale vypadá to, že se docela povedla.



Střípky z historie Egypta aneb Jak to bylo ve skutečnosti

- Vývojáři při tvorbě pyramidy v Gize odhadli umístění tajné komory a světe div se, badatelé ji v reálu opravdu objevili! Historik AC Maxime Durand k tomu říká: "Dlouho jsme věřili, že teorie Jeana Pierra Houdina o vnitřku Velké pyramidy mají největší důvěryhodnost, a tak jsme se rozhodli je využít. Vsadili jsme na to, že tajná komora bude zřejmě brzy objevena a chtěli jsme hráčům umožnit se do ní již teď podívat."
- Pyramida v Gize se proslavila i tím, že odrážela sluneční světlo skoro jako nějaký maják. Způsoboval to kvalitní vápenec na povrchových kvádrech pyramidy. Tomu odpovídá i ztvárnění ve hře (zkuste si udělat obrázek ve foto režimu).
- Skutečná sfinga měla několik otvorů a systém úzkých chodeb a věřilo se, že uvnitř je skrytá hrobka. Autoři tento nápad rozvinuli a vytvořili uvnitř síť tunelů, které lze prozkoumat.
- Písek měli v Egyptě všude, bohužel i v jídle. Ve hře je k tomu malá humorná zmínka.
- Členové Ptolemaiské dynastie obvykle odmítali mluvit egyptsky, protože jejich zakladatel Ptolemaios I patřil mezi generály Alexandra Velikého a tudíž měl makedonský původ a ne egyptský (dnes se často zjednodušeně říká, že pocházeli z Řecka, ale Alexander a jeho velitelé byli Makedonci, Řecko si podrobil Alexandrův otec). Kleopatra byla jiná - egyptsky mluvila a veřejně se prohlašovala za reinkarnaci egyptské bohyně Isis, což je ztvárněno i ve hře a jistě to prospělo její popularitě. Dnes bychom to asi nazvali fake news. :)
- Kleopatra ovládala kromě egyptštiny i několik dalších jazyků.
- Kleopatra byla manželkou svého bratra Ptolemaia XIII, se kterým vedla občanskou válku. Podobné svazky byly u vládnoucí dynastie v Egyptě obvyklé. Na rozdíl od jiných manželek však byla Kleopatra nezvykle ambiciózní a nehodlala se o moc dělit s dítětem. Ptolemaios měl totiž v roce 48 před Kristem 13 nebo 14 let (méně než ve hře). A tak přestala používat na listinách jeho jméno a na mince nechala vyrazit pouze svou podobiznu, čímž porušila egyptské tradice. Není divu, že Ptolemaiův rádce, eunuch Pothinus, začal posléze osnovat převrat. Kleopatra musela nakonec uprchnout a mezi oběma spoluvládci vypukla občanská válka.
- Občanská válka ovšem probíhala také v Římě. Pompeius prchající před Caesarem byl v Egyptě zabit svými bývalými důstojníky Achillasem a Luciem Septimiem, kteří vystupují i ve hře. Vraždu navrhl zřejmě eunuch Pothinus jako plán, jak si získat přízeň Caesara. Ten už se blížil s vojskem a hodlal v Egyptě vybrat peníze, které země dlužila Římu. Proto Ptolemaius XIII nabídl Caesarovi na uvítanou Pompeiovu hlavu na talíři jako královský dar. Zle se ale přepočítal, protože Caesara to rozlítilo a prohlásil, že je ostudné, aby byl římský občan a jeho zeť zabit tak potupnou smrtí. Caesar hodlal spor obou spoluvládců rozsoudit a situace se tak pro Ptolemaia nevyvíjela dobře. Toho využila Kleopatra, která se tajně vloudila k Caesarovi do paláce ukrytá v koberci, jak se traduje. A zbytek je notoricky znám - královna využila své krásy a šarmu, aby se stala Caesrovou milenkou a naklonila ho na svou stranu. Říman poté podpořil její nárok na trůn Egypta. Dostal se tím však do potíží, protože Ptolemaiovo vojsko vedené dobře známým Achillasem vytáhlo na pochod a rychle ho oblehlo v Alexandrii. Římané byli početně slabší a nepříteli se podařilo obsadit většinu města. Osvobodil je teprve příchod spojenecké armády Mithridata z Pergamu a Antipatera z Judeje. Vzápětí Caesar zvítězil v rozhodující bitvě na Nilu, kde se Ptolemaios XIII dokonce utopil. Kleopatra se tak opět stala královnou Egypta se svým druhým, ještě mladším, bratrem Ptolemaiem XIV jako spoluvládcem.


První video vlevo s titulky, další videa titulky nemají, nebo jen anglické








Assassin's Creed: Odyssey

Nejnovější info z roku 2019 o novém herním obsahu a videa s titulky


Během roku 2019 vychází pro AC Odyssey nový obsah, vylepšení a DLC:

Nový výukový režim - Discovery Tour

V Discovery Tour: Ancient Greece se dělí na 5 výukových okruhů (Aspasia, Barnabas, Markos, Herodotos a Leonidas). V nich cestujete po 29 regionech starověkého Řecka, kde vás čeká 300 zastávek s tématy rozdělenými do 5 skupin - filosofie, architektura (města), běžný život, válka a mytologie. Po skončení každého okruhu si budete moci otestovat své znalosti v kvízu.


Nové DLC - Legacy of the First Blade

První příběhové DLC, jehož epizody vycházely během let 2018-2019. V druhé epizodě máte za úkol prozkoumat blokádu nařízenou Řádem prastarých (Order of the Ancients) okolo přístavního města Achaia. Narazíte přitom na skupinu civilistů ohrožovaných zuřivou námořní velitelkou (zřejmě velitelkou) zvanou Tempest (Bouře).
K dispozici po dohrání hlavního příběhu až do kapitoly 7 a pokud máte svého hrdinu nejméně na úrovni 28.


Nové DLC - Fate of Atlantis

V pořadí druhé a větší příběhové DLC, které je výrazně více mytologické (a fantasy). Odehrává se například v části řeckého podsvětí, v blaženém ráji zvaném Elysium, kam odchází dobré duše a oblíbenci bohů, nebo v bájné Atlantidě (Atlantis), takže uvidíte působivé lokace a potkáte některé řecké bohy. První epizoda tohoto DLC byla krátce zdarma, ale jen do 1. září 2019.


Nový úkol - Sokrates’ Trial

V tomto příběhu pomůžete svému starému příteli, kterého zatkli a postavili před soud.
K dispozici po dosažení kapitoly 5 hlavního příběhu (totéž platí pro ostatní úkoly označené jako Lost Tales of Greece - Ztracené příběhy z Řecka).


Nový úkol - One Really, Really Bad Day

Když tě chladně uvítají v malé vesnici v Lokris, dozvíš se, že se za tebe vydává nějaký podvodník a kazí ti dobrou pověst. Musíš zjistit, kdo to je, překazit mu jeho řádění a očistit své jméno.


Nový úkol - Daughters od Lalaia

V tomto úkolu zavítáte do vesnice, jejíž mužové odešli do války a zanechali ženy, starce a děti bez ochrany, a vy jste požádáni, abyste vycvičili místní ženy, aby se dokázaly ubránit před hrozícícm nebezpečím. Vaše rozhodnutí přitom ovlivní, jestli vesnice přežije. Jde o takovou řeckou AC verzi Sedmi samurajů/Sedmi statečných.
K dispozici v regionu Phokis po dosažení kapitoly 5 hlavního příběhu. První úkol se jmenuje "A Gathering Storm" (Blížící se bouře/Stahují se mračna) a doporučuje se nejméně úroveň 13.


Nový úkol - Poet's Legacy

Setkáte se s nejskandálnější řeckou básnířkou a během úkolu se zapletete do jejího riskantního představení a zjistíte, jaká tajemství skrývá.
K dispozici v regionu Boetia po dosažení kapitoly 5 hlavního příběhu. První úkol se jmenuje "Praxilla’s Admirer" (Praxillin ctitel) a doporučuje se nejméně úroveň 34.


Nový úkol - A Brother’s Seduction

Tentokrát bude hráč řešit rivalitu mezi dvěma bratry, kterým právě zemřel otec. První úkol se jmenuje "Prodigal Son’s Return" (Návrat rozmařilého syna).


Nový úkol - Old Flames Burn Brighter

Sedmáá epizoda volně přístupných dobrodružství nazývaných Lost Tales of Greece (Ztracené příběhy Řecka), v níž obdržíte zprávu od někoho z Kephallonie. Od někoho, o kom jste si mysleli, že už ho nikdy neuvidíte. A nejde jen o obyčejnou zprávu, ale o pozvání. Oživíte si vzpomínky na starého přítele a určitě nejenom to.


Nový herní režim - New Game +

Umožňuje začít hrát s veškerým vybavením a schopnostmi, které jste získali při předchozím hraní. Následně budete moci změnit své předchozí herní volby.
Tento režim je přístupný po dohrání hlavní příběhové linie. Poté se v hlavním menu objeví nové tlačítko umožňující převést současnou uloženou pozici do režimu "New Game +" (Nová hra +).


Nový nepřítel - Kyklop

Když se vydáte do kaldery (prohlubně ve tvaru kráteru) na sopečném ostrově Arges (Angry Caldera of Arges), můžete si to rozdat s legendárním kyklopem zvaným "The Bright One" (Zářivý) a vybojovat si legendární zbraň - Hammer of Hephaistos (Hefaistovo kladivo).
Jedná se o výzvu po dokončení hlavního příběhu (endgame), takže se doporučuje minimálně úroveň 50.


Noví členové posádky - Aya a Herakles - a vylepšení lodi

- Aya - známá hrdinka z AC Origins se připojí k posádce tvé lodi Adrestia jako poručík (Legacy Lieutenant). Odměna v rámci Ubisoft klubu (sledujte v lednu jejich sociální sítě).
- Herakles - dalším možným poručíkem na lodi je slavný hrdina Herakles (v balíčku "Naval Pack").
- Artemis - další poručík je bohyně lovu Artemis (v rámci balíčku "Wild Boar Pack").
- Vylepšení lodi - v rámci balíčku "Deep Sea Hunter Pack" můžete ozdobit žraločí galionovou figurou, pozměnit oděv posádky (Teethers) a změnit design lodi - prý pak budou nepřátelé na vodě bezmocní. V "Hydra Naval Pack" je rovněž galionová figura, jiný design a vzhled lodi.


Noví silnější žoldáci

Protože mnoho hráčů už porazilo všechny žoldáky v arénách a vyšplhalo se na vrchol žebříčku žoldáků, Ubi přihodí do hry nové vyzyvatele (další 2 úrovně). A samozřejmě k tomu nové odměny, prý hodné poloboha (ach to PR :)).


Nový kovář - Hefaistova dílna

Lednový patch přidá do jeskyně Myson Cave v regionu Malis (poblíž Ruin Artemis) nového kováře s těmito službami:
  • Učit se (Learn) – zobrazí všechny dostupné rytiny (engravings) a umožní si je koupit
  • Vylepšit (Upgrade) – vylepší vaše vybavení na rytiny úrovně 6 a 7.
  • Ozdobit rytinami (Engrave) – vybavení ozdobí rytinami jako každý kovář. Jak říká Marcos, "všichni vydělají".

Nové herní prvky

  • Maximální úroveň (Level Cap) se zvýší na 99.
  • +22 míst na rychlé cestování, většinou blízko přístavů.
  • +10 rámečků do foro režimu.
  • Možnost změny velikosti titulků a pozadí pod dialogy na černé poloprůsvitné.
  • Unikátní legendární poručíci nyní postupují po úrovních spolu s hráčem, takže mají později více talentů (perků).
  • Zvláštní tabulky s kryptickými vzkazy zvané "Anigmata Ostrakas", které odkazují na skryté poklady, nyní naznačují region, kde se poklad nachází.

Jiný "level scalling" nepřátel

Po lednovém patchi si budete moci v nastavení změnit "level scalling" nepřátel podle svého:
  • Těžké (Heavy) – všichni nepřátelé budou na vaší úrovni.
  • Normální (Normal) – žádná změna oproti normálu.
  • Lehké (Light) – nepřátelé budou mít o 2 úrovně méně.
  • Velmi lehké (Very Light) – nepřátelé budou mít o 4 úrovně méně.
  • Upozornění - toto nastavení není k dispozici na obtížnost Nightmare (Noční můra).

Nové vybavení

Každý balíček přidává nový oděv do vašeho virtuálního šatníku a nového koně. Poslední odměna je obvykle nová zbraň. S balíčkem "Dionysos’ Character Pack" např. získáte novou legendární dýku Dionýsova slza. U balíčku "Wild Boar Pack" (Divočák) jde o legendární těžkou sekeru. "Deep Sea Hunter Pack" (Lovec z hlubin moří) obsahuje legendární těžký palcát. "Herakles Character Pack" dodává novou sekeru. "Athena Pack" obsahuje legendární dýku. "Ikaros Pack" přinesl nový luk a "Myrmidon Pack" nové kopí.


Modderské nástroje

Vývojáři uvolnili editor umožňující tvořit příběhové questy (viz 2 videa úplně dole) a ještě ho vylepšují.
- nově umožňuje, aby hráč začal úkol s nějakými počátečními úkolovými předměty
- nově umožňuje definovat reakce NPC



Videa o příběhu, volbách a světě s českými titulky / níže novinky pro rok 2019 / dole videa o story editoru


Autoři: Farflame a jeho tým    /   Úvodní stránka  /  Farflamovy češtiny  /  Videa  /  Články a rozhovory   /